לשיחת יעוץ   077-9978924
צוואה

למה עדיף לעשות צוואה?

צוואה
בתי המשפט עמוסים לעייפה בתביעות, התנגדויות ובקשות של בני משפחה וקרובים למימוש זכותם לירושה מאדם שנפטר ולא הותיר אחריו צוואה. החוק שנועד לכאורה לקבוע "הסדר צוואה כללי" הוא חוק הירושה הקובע כי "במותו של אדם, יעבור עזבונו ליורשיו והם יורשים על פי דין או זוכים על פי צוואה. הירושה היא על פי דין זולת במידה שהיא על פי צוואה". חוק זה יש לציין מתאים לאדם הממוצע אך לא למי שיש רכוש ונכסים. כדי לחסוך את כל עוגמת הנפש הנלווית למלחמות הירושה, מומלץ מאוד לערוך צוואה, ולא להסתפק בהסדר החוק. רק באמצעותה ניתן יהיה להבין מהו רצונו וכוונותיו האמתיים של המוריש, כפי שנרשמו בצוואה. בהיעדר צוואה עלולים בני משפחה להיקלע למצב עגום של סכסוכים, מחלוקות ועד לניתוק קשרים, טינה ועוד. כאשר יש צוואה נחסכת מכולם עוגמת הנפש הזו. במרכז לשירותים נוטריונים מיסודו של עו"ד אמנון מרכוס, עורכים את כל סוגי הצוואות.

יתרונות בעריכת צוואה

כאשר אדם עורך צוואה, הוא יכול להבטיח כי האינטרסים שלו יישמרו גם לאחר מותו. מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור עורך-דין נוטריון אשר יידע לנסח בחוכמה צוואה שתמנע מלחמות ירושה ותבטא את רצונו ותהיה גם כלכלית. (בהיבט של מס למשל). נוטריון בעל ניסיון יוכל לחלק את העיזבון בצורה שתכבד הן את רצונו של המוריש ותהיה הוגנת מבחינה כלכלית וגם רגשית. ישנם הרבה מקרים בהם מומלץ לערוך צוואה, בה נרשם חד משמעית מהו חלק הרכוש והגדרת הנכסים שיחולקו בין קרובי המשפחה באופן ברור שלא נתון לשום פרשנות אחרת.

מקרים בהם חייבים צוואה

  • חוק הירושה קובע כי אם למוריש היו מספר נכסים, אזי כל יורש יקבל את החלק היחסי מכל הנכסים שלו. במצב זה נוצרת שותפות כפויה ולא בריאה בין כלל היורשים, שלא תמיד מניבה הסכמות לגבי גורל הנכסים הללו, ופותחת פתח למחלוקות, עימותים וסכסוכים. במצב כזה יכולים היורשים לנקוט בפעולות משפטיות סבוכות ויקרות, דבר שלחלוטין היה נחסך מהם, אם המוריש היה מותיר צוואה מסודרת ומציין בה במפורש, איזה חלק של נכסיו יקבל כל יורש.
  • מצב בו אדם מעוניין להדיר את בן או בת זוגו וילדיו מחלקם בעיזבון. אם לא תיערך צוואה שתבטא את רצונו האמתי, תחולק הירושה על פי חוק הירושה.
  • עריכת צוואה מומלצת, במצב בו אדם מעוניין להוריש רכוש לאדם שאיננו קרוב משפחתו.
  • במקרה של ידועים בציבור, גם מוטב שתהיה צוואה המגדירה במדויק מה חלקו של הידוע בציבור בעיזבון בן או בת זוגו.
  • בנישואין שניים מומלץ לערוך צוואה כדי להוריש אם רוצים ירושה לילדים מהנישואין הראשונים.
  • במקרה שלמנוח אין כל קרובי משפחה מדרגה ראשונה, תירש המדינה את כל רכושו. אך אם רצונו הוא להוריש את רכושו לעמותה כלשהי או למטרת צדקה הוא חייב בצוואה מסודרת ועדיף נוטריונית.
  • בהליכי גירושין מומלץ לערוך צוואה, כדי להבטיח את רצונו של המוריש בצוואה ולא כמוסדר בחוק.
קרא עוד: חותמת אפוסטיל | הסכם קדם נישואין
אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות