לשיחת יעוץ   077-9978924
הסכם ממון - החלטה נכונה

הסכם ממון: יתרונות וחסרונות

הסכם ממון - החלטה נכונה

הסכם ממון הוא מסמך רשמי בין בני זוג שנועד למפות את חלוקת הרכוש במקרה של פרידה. בדרך כלל, ההסכם תקף לא לכל זוג שנמצא יחדיו אלא ספציפית לזוג נשוי, ולכן ההסכם משמש בעת דיוני גירושין. יחד עם זאת, גם ידועים בציבור שהחליטו לא למסד את הקשר ביניהם לדרג של נישואין נוהים לחתום על הסכם שכזה במקרה של פרידה, במיוחד אם מגורים משותפים ושימוש ברכבים הפרטיים אחד של השני הם עובדה מוגמרת.

יתרונות הסכם ממון

ישנה חלוקה חדה וברורה של הרכוש. כאשר הזוג נפרד, הליכי הפרידה או הגירושין נעשים יעילים משום שכל אחד ממלא את חלקו בהסכם. בגדול, ישנה הבהרה לכלך אחד מן הצדדים איזה פריט רכוש הולך אליו ואיזה הולך לבן הזוג הפרוד.

חסרונות הסכם ממון

הוא עשוי להיפתח לדיון משפטי. בסופו של דבר, אהוב או אהובת ליבכם הוא גם האדם שחתם אתכם על ההסכם, אבל אתם לא יכולים לדעת מי יהיה עורך הדין שלו ואלו טענות הוא יטען בכדי להכשיל אתכם ולהניע תהליכים שהרכוש רובו או כולו יעבור לצד שהוא מייצג. בסופו של דבר, כמו כל נושא אחר שעניינו הוא כתוב, ההצלחה שלכם בו תהיה תלויה ברמתו של עורך הדין שתביאו לדיונים.

הפיכת הסכם ממון לבטוח וחף מחסרונות

הדרך היחידה לא לאפשר לעורכי הדין של הצד השני להניע תהליכים כך שההסכם יפעל נגדכם היא לחתום עליו אצל נוטריון. הסכם ממון נוטריוני, בשונה מהסכם ממון שעורך דין רגיל חתם עליו, או שנחתם בעדות (כלומר בנוכחות שני אנשים שלא קשורים להסכם) לכתוב בו אין פרשנות שניה. יתרה מכך, במידה וניתן למצוא אותיות קטנות בין השורות, הנוטריון לא יטפל במסמך בטרם תצוין הבהרה חדה וברורה מהי הפרשנות הנכונה. לכן, כשנגשים לחתום על הסכם ממון, יש לעשות זאת אך ורק אצל נוטריון בכדי להבטיח שכל אחד מבני הזוג יקבל את פריטי רכושו ולא יתקיימו דיונים שבהם ההסכם יפורש אחרת. אצל נוטריון ניתן לערוך הסכם ממון בין בני זוג, לחתום עליו ולשמור אותו למקרה שתהיה פרידה בעתיד. זו הדרך הנכונה והאחראית ביותר לכונן הסכם שכזה.

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות