לשיחת יעוץ   077-9978924
אישור הצהרת מתרגם

מהו אפוסטיל וסוגיו השונים?

אישור הצהרת מתרגם

אפוסטיל הוא חותמת נוטריונית ייחודית המאשרת כי המסמך ניתן לשימוש בחו"ל. ככל שעניינים משפטיים נידונים בתוך ישראל, לא נדרש דבר על המסמך למעט חתימה נוטריונית כללית עם שעווה. האזרחים שנמצאים בקונפליקט מכירים זה את זה, יודעים לזהות אחד את השני בביטוח לאומי ובמס הכנסה, ואם הם לא יכולים, גורמי אכיפת החוק עושים זאת עבורם. בחו"ל – אדם יכול להתחייב לרכוש נדל"ן, לטעון שהוא זה השם שלו (עם מספר הדרכון הרלוונטי) לצורך קבלת אזרחות או להצהיר כל מיני הצהרות – ולפקיד או לאזרח המקומי אין שום דרך לאמת שכך הם פני הדברים. הישראלי הוא תייר בחו"ל ואין שום רישום אודותיו במוסדות, למעט רישום זמני בביקורת גבולות, שנמחק עם עזיבתו את אותה מדינה. לכן, מסמך ועליו אפוסטיל הוא הדרך היחידה שהגורם בחו"ל יוכל לאמת את אותו אדם או את ההתחייבויות שמסר בכתב.

מדוע אפוסטיל נוטריוני מסייע לגורמים בחו"ל לאמת את המסמכים מישראל?

הדבר אפשרי בשל אמנות בינלאומיות שישראל ומדינות רבות בעולם חתומות עליהן. מסמך עם אפוסטיל של נוטריון הוא כתב התחייבות ממשי, ברמת עוצמה של מסמכיו של אזרח קבע שרשום במוסדות אכיפת החוק במדינה. זהו הכלי היחיד שפקידים ואזרחי קבע במדינה הזרה יכולים לסמוך על הכתוב בו.

אלו סוגי אפוסטיל קיימים?

אפוסטיל על מסמכים מזהים – אפוסטיל שנועד לזהות אזרח ישראלי שבא להוציא אזרחות במדינה זרה.

אפוסטיל על מסמכים שמחייבים את מוסדות המדינה – אפוסטיל שנועד לזהות מסמך שלא מייצג את מי שמחזיק אותו אלא את המדינה כגוף מבצע. במקרה זה, נדרש אפוסטיל משרד החוץ על גבי אותו מסמך.

אפוסטיל למסמכי לימודים – נועד לזהות שמדובר על מסמכי לימודים במוסדות לימוד שמוצגים לשם קבלה למוסד לימוד בחו"ל.

אפוסטיל להתחייבויות עסקיות – כל התחייבות עסקית שאדם פרטי עושה מול אדם פרטי בחו"ל: מתחייב לרכוש ממנו נדל"ן, מתחייב לתת לחברה שלו נציגות על מוצר מיובא ועו

האם האפוסטיל משרת גם אזרח ישראלי שקיבל התחייבות מתושב חוץ?

בוודאי. נוטריון מחו"ל שחותם אפוסטיל על מסמך של שמיועד לתת התחייבות לישראלי, נותן לאחרון כלי שיסייע לו לדאוג שהיא תמומש. מכל מדינה שחתומה על אמנה משפטית זו עם ישראל, אזרח שמגיע עם מסמך ועליו אפוסטיל יכול לעשות עסקים עם ישראלים.

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות