לשיחת יעוץ   077-9978924
ייפוי כוח כללי לאדם פרטי

ייפוי כוח כללי לאדם פרטי וסוגים שונים של ייפויי כוח

במרכז לשירותים נוטריונים, מיסודו של עו"ד אמנון מרכוס, ניתן לבצע את כל סוגי ייפויי הכוח הקיימים, ע"י עורכי דין נוטריונים מוסמכים. בנוסף תוכלו לקבל ייעוץ לגבי סוג ייפוי הכוח לו המתאים לעניינכם. יש ייפוי כוח כללי, מתמשך, מיוחד ועוד. יש ייפוי כוח המיועד לחתימה בין בני זוג או בין אנשים פרטיים, ייפויי כוח הנחתמים בין אדם פרטי לגורמים רשמיים כמו: בנקים, חברות, רשויות ממשלה ועוד. לכל מקרה מתאים ייפוי כוח מסוג אחר.

ייפויי הכוח בארץ מוסדרים ע"י חוק השליחות, הקובע כי כל אדם מעל גיל 18 רשאי מסיבות שונות, להעביר סמכות מלאה או חלקית לאדם בגיר אחר, לביצוע פעולות וקבלת החלטות בעניינו.

מהו ייפוי כוח כללי

ייפוי כוח כללי ניתן, כדי לאשר העברת סמכויות משפטיות והרשאה לאדם אחר, לצורך ביצוע פעולות או חלקן במספר תחומים או בתחום אחד כלפי צד שלישי. ייפוי כוח זה מקיף את כל תחומי החיים של מייפה הכוח כפי שיפורט בו. חתימה עליו, מחייבת נוכחות של נוטריון ואימות חתימות הצדדים.

לעיתים ייערך ייפוי כוח כללי בין בני משפחה, בשל נסיבות מחייבות כמו מחלה או כל מגבלה אחרת, שאינה מאפשרת לאדם לטפל ולנהל את ענייניו. בייפוי כוח זה יוגדרו במפורש, תחומי האחריות והסמכות של מיופה הכוח. במקרה של העברת סמכות מלאה, יוכל מיופה הכוח לפעול בתחומים כמו: בריאות, התחום הפיננסי, ביצוע עסקאות, ניהול חשבון בנק, וייצוג מול רשויות ומוסדות.

מהו ייפוי כוח מיוחד לאדם פרטי

ייפוי כוח מיוחד לאדם פרטי, ניתן לצורך העברת סמכויות לנושא ספציפי בלבד כמו: העברה זמנית של סמכויות בחשבון בנק, העברת בעלות ברכב ועוד.

מהו ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח נוטריוני, דורש עריכה, אימות וחתימה ע"י נוטריון כמו למשל ייפוי כוח כללי. ייפוי כוח זה, מקנה למיופה הכוח תחום אחריות ופעילות רחב בעל משמעויות מרחיקות לכת, ולכן חובה עליו לעבור זיהוי אצל נוטריון לצורך אימות זהותו וחתימה של שני הצדדים, כולל בדיקת כשירותם המשפטית.

מהו ייפוי כוח לרשויות

ייפוי כוח זה, ניתן בדרך כלל לנציגיו של מוסד רשמי לצורך ביצוע פעולה ספציפית כמו קבלת משכנתא, טיפול בפוליסת ביטוח ועוד.  

מהו ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הנו מסמך משפטי, (מחליף את המסמך ייפוי כוח רפואי) אשר יסמיך מיופה כוח לנהל ענייניו של אדם אשר חלה, או שאינו כשיר משפטית, מוגבל פיזית ועוד. במקרה כזה ינהל מיופה הכוח את ענייניו הגופניים-רפואיים, ענייני רכושו, נכסיו ועוד. ייפוי כוח זה מבטל את הצורך במינוי אפוטרופוס.

ייפויי כוח בלתי חוזר

עפ"י חוק לשכת עורכי הדין, סעיף 91, במקרים של הסכמי נדל"ן, רשאי מוכר דירה להעניק לרוכש אותה, ייפוי כוח בלתי חוזר, עד שיושלם תהליך רישום הנכס בלשכת המקרקעין. ייפוי כוח זה אינו מוגבל בזמן.

ייפוי כוח לחולה הנוטה למות

חולה אשר נוטה למות, המוגדר כחולה במחלה סופנית ולא נותרו לו יותר מ-6 חודשי חיים, יכול לערוך ייפויי כוח כדי להנחות את המטפלים בו, כיצד לנהוג בו גם מבחינה רפואית, בעת הרלבנטית בה לא יתפקד יותר.

קרא עוד: הוצאת אזרחות רומנית | תרגום נוטריוני

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות