לשיחת יעוץ   077-9978924
הסכם ממון לפני נישואין

חשיבותו של הסכם ממון לפני נישואין ובעת גירושין?

הסכם ממון לפני נישואין

השינויים והתהפוכות שעוברים יחסיהם של בני זוג, עלולים לעתים לעלות על שרטון. לפיכך, הם עלולים אף להגיע לידי פירוק, כאשר השאלה הגדולה שתרחף באוויר תהיה: כיצד מחלקים את ההון והרכוש המשותף. במרכז לשירותים נוטריוניים של עו"ד אמנון מרכוס, נערכים הסכמי ממון התואמים לדרישות הצדדים, מנוסחים באופן ברור ונהיר, כולל הבטחת כל הזכויות והחלוקה השוויונית, בהתאם לתרחישים השונים הצפויים.

על זוגות שנישאו החל מ-1.1.74, במקרה של גירושין, חל חוק יחסי ממון, המוגדר גם כהסדר איזון משאבים. חוק זה קובע כי כל הרכוש שנצבר במהלך חייהם המשותפים, יחולק ביניהם שווה בשווה. אבל מה קורה כאשר לפני הנישואין היה לצד כלשהו או לשניהם נכסים, הון או רכוש. מה יהיה דינם במקרה של גירושין? הפתרון המשפטי שנמצא לסוגיה זו, אשר נועד להבטיח הסכמות טרום נישואין, הוא עריכת הסכם ממון בין בני הזוג. הוא כולל הנחיות משפטיות ברורות וחד- משמעיות לגבי כל הון, רכוש או נכס של מי מהצדדים שהיה בבעלותו לפני הנישואים.

כולם עורכים היום הסכם ממון!

יש כמה סיבות לכך שזוגות רבים בוחרים לעשות הסכמי ממון לפני נישואין. אחת מהן היא הסטטיסטיקה של ריבוי מקרי הגירושין בישראל. סיבה נוספת היא עליית גיל הנישואין. אם בעבר אנשים היו מתחתנים בגילאי 20 פלוס, הרי שהיום רובם נישאים בגיל מאוחר ובעיקר לאחר שצברו נכסים, הון עצמי והסדירו את מצבם הכלכלי. לפיכך, כל צד מהם מגיע לנישואין עם הישגים פיננסיים ואישיים ובמצב כזה, מקובל לחלוטין לערוך הסכם ממון לפני נישואין. גם בני זוג להורים אמידים המתכננים להוריש להם ירושה משמעותית עורכים הסכם ממון לפני נישואין, וגם בנישואין פרק ב' מקובל לערוך הסכם ממון.

הסכם ממון מונע הליכים משפטיים יקרות ומלחמות "מכוערות" בבית המשפט, ומבטיח חלוקה הוגנת וידועה מראש כל הרכוש שנצטבר בידי כל צד לפני הנישואין.

הסכם ממון מתממש אחרי הנישואין  

הסכם ממון לפני הנישואין אשר נחתם בין בני זוג מקבל תוקף של פסק דין ומחייב את הצדדים במקרה של גירושין. מומלץ לערוך אותו אצל עורך דין מומחה בתחום אשר יוכל לנסח אותו כהלכה, תוך דגשים רצויים ונהירים לכל צד. באם יחליטו בני הזוג להתגרש, יחול עליהם ההסכם, ולפיו תיקבע חלוקת הרכוש שהיה שייך להם טרום נישואיהם.

בהסכם ממון מצוין גם המוסד המשפטי אשר יטפל בנושא הגירושין אם יתקיימו, והוא ימנע את מרוץ הסמכויות בו נוקטים בני זוג בין בית הדין הרבני לבין בית המשפט לענייני משפחה.

נוסיף ונאמר כי גירושין לכשעצמם, אינם הליך נעים. הם בדרך כלל מלווים בכעסים של הצדדים, טינה ומחלוקות שונות. חלקות הרכוש יש לומר, היא "שיא המלחמה" בין בני זוג. מדובר על הליך תובעני, מתיש ופוגע הגורם לעוגמת נפש רבה לשני בני הזוג. לפיכך, וכיוון שאיש לא יודע מה ילד יום, מומלץ לערוך הסכם ממון לפני הנישואין, אשר במקרה של גירושין יחייב את שני הצדדים וימנע את המלחמות ועוגמת הנפש האופיינית לתהליך המורכב רגשית ואישית.

אולי יעניין אותך גם: הסכם ממון לידועים בציבור

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות