לשיחת יעוץ   077-9978924
הסכם ממון לידועים בציבור

הסכם ממון לידועים בציבור

הסכם ממון לידועים בציבור
נכון להיום חיים במדינת ישראל כ-84,000 זוגות ללא נישואין. מצב זה מגדיר את הצדדים כידועים בציבור. חלקם בחרו שלא להינשא מטעמים אידיאולוגיים, או כאלה שלא עמדו בדרישות הרבניות, ונאלצו לחיות כידועים בציבור. עליהם נמנים:
  • זוגות בעלי דתות שונות.
  • מי שיהדותם לא הוכחה, או מוטלת בספק.
  • חסרי דת.
  • זוגות חד- מיניים.
  • פסולי חיתון.
  • נשים האסורות לבעלן ולבועלן.
מכיוון שבישראל אין הליך של נישואין אזרחיים, נוצרו שתי חלופות עבור זוגות שלא יכולים להינשא בטקס דתי כהלכה. האחת היא מוסד הידועים בציבור, והשנייה היא נישואין בחו"ל הנרשמים במרשם האוכלוסין. ידועים בציבור זכאים היום לחלק משמעותי ונרחב, מכלל הזכויות המוענקות לזוגות נשואים, אולם   מעמדם עדיין אינו זהה לחלוטין לזוגות נשואים.לפיכך זוגות רבים שהנם ידועים בציבור, פונים למרכז לשירותים נוטריוניים של עו"ד אמנון מרכוס, כדי לערוך הסכם ממון לפני שהם נכנסים להגדרה של "ידועים בציבור", ובו נרשם במפורש, מה יהיה גורלו של הרכוש או ההון שיצברו השניים, וגם מה גורלו של ההון או הרכוש אתו הם כבר מגיעים למערכת היחסים.

מי מתאים להגדרה של ידועים בציבור?

ההגדרה המדויקת של ידועים בציבור היא בני זוג אשר גרים יחד, וחולקים משק בית משותף. במקרה של פרידה, בנושא של מזונות ילדים ומשמורת, זכויותיהם זהות, אולם בנושא של מזונות לאישה למשל, אין חובה על ידוע בציבור לשלמם לזוגתו. אולם נראה כי עיקר ההבדל נעוץ בחלוקת הרכוש. ידועים בציבור אם וכאשר ירצו להפריד את התא המשפחתי, תחול עליהם כמו על נשואים "חזקת השיתוף", המנחה וקובעת את חלוקת הרכוש בין בני זוג נשואים וגם ידועים בציבור, שנישאו עד ליום 1 בינואר 1974. עפ"י חזקה זו, במקרה של פרידת בני זוג נשואים, לא נדרש מהם להוכיח כל כוונת שיתוף בנכסים או רכוש. במקרה של ידועים בציבור, חל עליהם נטל הוכחת כוונת השיתוף ביניהם ברכוש או נכסים וכל אשר נצבר במהלך חייהם המשותפים.

למה ידועים בציבור חייבים הסכם ממון?

כאשר בני זוג נכנסים למערכת יחסים של ידועים בציבור, במקרה של פרידה, כאשר אין ביניהם הסכם ממון, צפויות להם מלחמות משפטיות, ארוכות ויקרות כדי להוכיח את כוונת השיתוף. זה עלול להיגרר לעימותים, מחלוקות, אי הסכמות, אין סוף דיונים בבתי משפט והוצאות גדולות. כל זאת ניתן למנוע, במסמך ברור של הסכם ממון בין ידועים בציבור, אשר יגדיר מראש את הבעלות של כל אחד על נכסים, ואת חלוקת הרכוש כפי שיוסכם עליהם אם וכאשר יבקשו להיפרד. הסכם כזה מגן על שני הצדדים ומבטיח להם חלוקה הוגנת ושוויונית של הרכוש שיצברו במהלך חייהם המשותפים, ומונע מצב בו צד אחד עלול להישאר, ללא כל זכות ברכוש או בנכסים, במקרה והם נרשמו ע"ש הצד השני. כמו כן, הוא מכיר בתרומה של כל צד במערכת היחסים לצבירת כל הזכויות ברכוש, הון ועוד במהלך חייהם המשותפים. אולי יעניין אותך: טופס אימות חתימה
אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות