לשיחת יעוץ   077-9978924

ייפוי כוח מתמשך או יפוי כח כללי : למי הוא מיועד ומדוע אתם זקוקים לו

החיים אינם צפויים, ותכנון העתיד הוא חיוני. היבט קריטי אחד של התכנון הוא כינון ייפוי כוח מתמשך. מסמך משפטי זה מאפשר לכם למנות מישהו לפעול בשמכם אם אתם הופכים ללא כשירים או לא מסוגלים לקבל החלטות בעצמכם. אבל למי מיועד ייפוי כוח מתמשך, ומדוע הוא חיוני? המשיכו לקרוא כדי לגלות.

למי מיועד ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך יכול להיות מועיל לאנשים שונים, ובהם:

א. אנשים מזדקנים: ככל שאנשים מתבגרים, הם עלולים לחוות ירידה בבריאותם וביכולותיהם הקוגניטיביות. קיומו של ייפוי כוח מתמשך מבטיח שמישהו שהם סומכים עליו יוכל לקבל החלטות כספיות ורפואיות בשמם במידת הצורך, לאחר שהפכו ללא כשירים.

ב. אנשים עם מצבים רפואיים: מחלות או מצבים כרוניים עלולים לעיתים להוביל לאי כשירות. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאנשים למנות מישהו שיקבל החלטות עבורם אם מצבם יחמיר או שהם לא יוכלו לתקשר את רצונותיהם.

ג. בעלי עסקים: אם בעל עסק הופך ללא כשיר, ייפוי כוח מתמשך יכול להבטיח שמישהו שהוא סומך עליו ימשיך לנהל את העסק ולקבל החלטות חיוניות.

יפוי כח כללי מיועד גם ל :

א. אנשים מזדקנים: ככל שאנשים מתבגרים, הם עלולים לחוות ירידה בבריאותם וביכולותיהם הקוגניטיביות. קיומו של ייפוי כוח מתמשך מבטיח שמישהו שהם סומכים עליו יוכל לקבל החלטות כספיות בשמם במידת הצורך, בזמן שהם כשירים.

ב. נוסעים תכופים: אנשים שנוסעים לעתים קרובות לצורך עבודה או פנאי עשויים שלא להיות זמינים לטפל בענייניהם. ייפוי כוח מתמשך מבטיח שמישהו יוכל לפעול בשמם בזמן שהם נעדרים.

היתרונות בקיומו של ייפוי כוח מתמשך

קיומו של ייפוי כוח מתמשך מעניק מספר יתרונות, כגון:

א. שמירה על שליטה על ההחלטות: על ידי מינוי אדם שאתם סומכים עליו, יש לכם שליטה על מי מקבל החלטות בשמכם. זה מבטיח שהרצונות שלכם יכובדו ושההחלטות יתאימו לערכים שלכם. 

ב. הבטחת טיפול וניהול נאותים: ייפוי כוח מתמשך מאפשר לנאמן שבחרת לנהל את ענייניך הכספיים, הטיפול הרפואי שלך ועניינים אחרים לטובתך, תוך הבטחת קבלת טיפול וניהול נאותים של נכסיך.

ג. מניעת סכסוכים משפחתיים: ייפוי כוח מתמשך יכול לסייע במניעת סכסוכים משפחתיים על ידי ציון ברור של מי מוסמך לקבל החלטות בשמך. זה עשוי להיות מועיל במיוחד במצבים שבהם לבני משפחה יש דעות שונות לגבי מה שטוב בשבילך.

ד. פישוט הליכים משפטיים: קיומו של ייפוי כוח מתמשך יכול לפשט הליכים משפטיים על ידי מתן שרשרת סמכות ברורה לקבלת החלטות. זה יכול לעזור למנוע את הצורך בהתערבות משפטית ולחסוך זמן ומשאבים.

סוגי ייפוי כוח מתמשך או כללי

קיימים סוגים שונים של ייפוי כוח מתמשך על מנת להתאים לצרכים שונים:

א. ייפוי כוח כללי:  סוג זה של ייפוי כוח מתמשך נותן לנאמן שלך סמכות לנהל את ענייניך הכספיים, כגון תשלום חשבונות, ניהול השקעות וטיפול במס.

ב. ייפוי כוח רפואי: סוג זה של ייפוי כוח מתמשך מאפשר לנאמן שלך לקבל החלטות רפואיות בשמך, כגון הסכמה לטיפול או קבלת החלטות לגבי אפשרויות טיפול.

ג. ייפוי כוח מוגבל: ייפוי כוח מוגבל מעניק לנאמן שלך סמכות לפעול בשמך במצבים ספציפיים או לתקופה מוגדרת.

ד. ייפוי כוח מיידי: סוג זה של ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף רק כאשר מתקיימים תנאים מסוימים, כגון כאשר אתה הופך ללא כשיר.

כיצד להקים ייפוי כוח מתמשך

א. בחר נאמן: בחר מישהו שאתה סומך עליו שיפעל בשמך. זה יכול להיות בן משפחה, חבר או יועץ מקצועי.

ב. הכינו את המסמך המשפטי: עבדו עם עורך דין או השתמשו במקור מקוון בעל מוניטין כדי לטייב את מסמך ייפוי הכוח המתמשך, תוך ציון סמכויות הנציג שבחרתם וכל הגבלה.

ג. בצעו את המסמך: חתמו על המסמך בנוכחות עורך דין מוסמך לפעולה זו ואשרו אותו בפני נוטריון או עורך הדין.

לסיכום:

הקמת ייפוי כוח מתמשך היא היבט מכריע בתכנון העתיד. זה מבטיח שמישהו שאתם סומכים עליו יוכל לקבל החלטות בשמכם אם לא תוכלו לעשות זאת. אל תחכו עד שיהיה מאוחר מדי – קחו את הזמן כדי לתכנן מראש ולהגן על עצמכם ועל יקיריכם על ידי הקמת ייפוי כוח מתמשך עוד היום.

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות