לשיחת יעוץ   077-9978924
שירותי אישור נכונות התרגום

מהי צוואה ליחיד?

שירותי אישור נכונות התרגום
עריכת צוואה הנה סוגיה מורכבת, העלולה להעלות שאלות רבות. המרכזית שבהן הנה, כיצד נחלק את נכסינו בין בן או בת הזוג וילדינו. חלק מן המצווים מבקשים כי תתבצע חלוקה שווה של רכושם בין ילדיהם. אולם לעתים קורה והמצווה מסיבותיו שלו, לא מעוניין לחלק את רכושו בחלקים שווים לכל יורשיו וקובע חלק אחר לכל אחד בירושה. מצב כזה עלול לגרור מחלוקות וחששות מצד מי שחלקם מופחת משאר היורשים. צוואה ליחיד הנה צוואה בה המוריש מורה מה ייעשה ברכושו ונכסיו לאחר מותו. הוא היחיד העורך אותה, והוא מביע את רצונו האמתי וכוונותיו באשר לחלוקת רכושו. בעניין זה נציין כי צוואה נוטריונית הנה עדיפה מכל הבחינות וגם בתי המשפט, מעניקים משקל יתר לתוקפה בהשוואה לצוואה רגילה. העיקרון המנחה עריכת צוואות במרכז לשירותים נוטריונים מיסודו של עו"ד אמנון מרכוס הוא, כי הם חייבים לשקף את רצונו האמתי של המצווה וחלוקת עזבונו לאחר מותו. הרבה פעמים עדים עורכי הדין להחלטות שעושים מצווים בצוואותיהם כדי להשכין שלום בית בין יורשיהם, לשמור על יחסים טובים במשפחה ולערוך צוואה הוגנת כלפי כל היורשים, כדי למנוע מחלוקות בעתיד.

מהי צוואה הדדית?

צוואה הדדית היא צוואה שנערכת בין בני זוג ואחוז גבוה של הצוואות, נערכות כצוואה הדדית. באוגוסט 2005 התווסף סעיף 8 א' לחוק הירושה ובו נקבע, כי צוואה הדדית היא צוואה משותפת של שני מצווים, שהם בני זוג, ובה הם מורישים זה לזו את רכושם. אם חלילה נפטר אחד מהם, בן או בת הזוג שנותרו חייבים לפעול על פי מה שנרשם בצוואה ההדדית. מטרתה של צוואה הדדית היא להבטיח כי בן הזוג שנותר בחיים, יעשה ברכוש שימוש בהתאם לרצונו של בן הזוג הראשון מבין השניים שהלך לעולמו. אם לא יעשה כן, עליו להשיב את מה שירש מהנפטר והעיזבון יחולק על פי דין. קרא עוד: צוואה נוטריונית | טופס אימות חתימה
אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות