לשיחת יעוץ   077-9978924
הסכם ממון לידועים בציבור

למה חשוב לחתום על הסכם ממון?

הסכם ממון לידועים בציבור

הסכם ממון מהווה חוזה בין בני הזוג אשר מבקשים לעגן באופן מסודר נושאים ואספקטים שונים אשר קשורים לחייהם המשותפים ולאופן ניהולם. בפועל, לתוך הסכם ממון, יכול להיכנס כל עניין שנוגע לחיים הזוגיים ואשר עלול להפוך, בשלב זה או אחר, לסלע מחלוקת בין בני הזוג. כך, למשל, יכול הסכם ממון שנכתב לפני הנישואין, לקבוע את האופן בו תתבצע חלוקת הרכוש המשותף בין בני הזוג, אם וכאשר הם ייפרדו, בהתייחס לרכוש שהביא איתו כל אחד מהצדדים וגם לרכוש המשותף שעתיד להיצבר במהלך הנישואין.

מהי מטרתו של הסכם ממון?

למרות שמטרתו העיקרית של הסכם ממון היא משפטית – גרידא, הוודאות המשפטית אותה הוא יוצר כבר בזמן הזוגיות (ולפעמים, אף בשלבים מוקדמים שלה, למשל – לפני הנישואין) מוסיפה ותורמת לחיי זוגיות בריאים יותר, שאינם מלווים בחששות מאספקט האינטרסים הכלכליים או אינטרסים אחרים שעלולים לצוץ בהמשך הדרך המשותפת. ברור למדי כי שינוי של המצב (לדוגמה, התרחבות המשפחה) עשוי להצריך את התאמת הסכם הממון למציאות החדשה, אולם השינויים הללו נחשבים למינוריים למדי, אחרי שמסגרת ההסכמות הכוללת מגובשת ומעוגנת.

מה כולל בתוכו הסכם ממון?

אחת הסטיגמות הנפוצות ביותר בהקשר להסכמי הממון, היא כי ההסכמים הללו מתייחסים אך ורק לאופן חלוקת הרכוש. אולם, למרות זאת, במציאות, הסכם ממון כזה יכול לעגן ולהסדיר אספקטים שונים לגמרי הנוגעים לחיים המשותפים, הזוגיים והמשפחתיים. פירוק החיים המשותפים, מזונות הילדים, משמורת, אופן חינוכם וכל דבר ועניין אחר אשר נוגע לחיי זוגיות / משפחה ועלול להפוך לאבן נגף ביחסים בין הצדדים, נכללים לתוך הסכם ממון כזה, במיוחד אם הוא נחתם לאורך החיים המשותפים ואף מתייחס לנתונים העדכניים של המצב המשפחתי. גם בנושא אישורו של ההסכם קיים הבדל בין הסכם ממון הנחתם לפני הנישואין ובין הסכם אשר נחתם במהלכם או לאחריהם. כאשר נערך הסכם הממון בני הזוג לפני נישואין, ניתן לאשרו בפני בית המשפט לענייני משפחה או אצל נוטריון, אבל, כשההסכם נחתם לאחר תחילת הנישואין, הסמכות לאישורו ניתנת רק לבית המשפט.

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - נוטריון ומקרקעין

אמנון מרכוס - משרד עורכי דין נוטריון ומקרקעין. פירמת עו"ד מרכוס הוקמה בשנת 1993. בשנת 1995 הצטרף עו"ד אמנון מרכוס לפירמה כשותף. הפירמה עוסקת במרבית תחומי הדין האזרחי – מסחרי וייצגה מוסדות וגופים מסחריים גדולים.

נגישות